![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
14th December 2004, 20:43
|
![Kenny's Avatar](image.php?u=191&dateline=1105832988) |
UDHR - art. 19
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door annemieke
VL onafhankelijk? Get a life!
|
Ahh.The classic get-a-life post. I'll give it a 7.
-- (SuRFing oN tHe InTErnEt - J.C. Herz)
Citaat:
Is dat nu echt een goede reden om totaal af te scheuren van onze Franstalige mede-Belgen?
|
Onder andere, maar ik ga het hier niet weer herhalen. Gebruik de scrollfunctie op uw muis om deze thread te doorlezen of de zoek-functie op dit forum om gerelateerde onderwerpen te vinden.
Citaat:
Er bestaat nog steeds zo iets als solidariteit en als Vlaanderen al eens de moeite zou doen om de economie in Wallonië op te waarderen in plaats van haar steeds maar te boycotten, zouden we al veel verder komen.
|
Dit moet de meest ongefundeerde uitspraak in jaren zijn. Vlaanderen en Wallonië concurreren, dat is iets helemaal anders dan boycotten. Als wij de Walen eraf concurreren, dan ligt dat niet aan ons maar aan hen. Concurrentiële vrije markt, enzo. Wat had u dan gewild? Dat we de lucratieve contracten laten varen en ze maar aan hen geven, gewoon, uit compassie? Zo steekt de wereld niet in mekaar.
Citaat:
Je moet investeren in iets, vooraleer je er winst uit kan slaan. Dat is een economisch basisprincipe. Vlaanderen investeert helemaal niet in Wallonië. Misschien wel in de sociale zekerheid en de werkloosheidsuitkeringen daar, maar daar los je toch niets mee op? Je moet de fundamentele problemen aanpassen en er oplossingen voor zoeken.
|
Wij investeren "alleen" maar in sociale zekerheid en werkloosheidsuitkeringen? Dus 6.6 miljard Euro (da's ?6.600.000.000,- ofte 266.243.340.000 oude Belgische franken) vind jij onvoldoende? En is een goed sociaal vangnet niet essentieel om een goede basis te hebben? Het zijn trouwens niet wij die dat geld beheren, dat doen de Walen zelf, wij doneren alleen maar.
Ik had toch graag een oplossing uit uw mond gehoord. Waar moet dan zonodig in worden geïnvesteerd?
Citaat:
Ik voel me absoluut geen Vlaming, veeleer Belg. Ik ben er trots op dat ik zowel Nederland als Frans spreek. Dat is net de kracht van ons landje. Ook steeds meer Walen doen moeite om Nederlands te leren.
|
Het wordt hoogtijd.
Citaat:
Stel je ook eens de gigantische kosten voor, die een afscheuring van Wallonië zou meebrengen. Hervormingen zijn altijd heel duur.
|
Op een paar maand tijd hebben we dat terugverdiend.