8th November 2007, 18:24
|
kevin pluym
|
|
|
|
Ik ben het eens met het feit dat geld alleen niet gelukkig maakt maar wil toch even graag het antwoord dat Helmut Lotti in de zevende dag gaf op de vraag: Maakt geld gelukkig? Citeren. “Geld maakt niet gelukkig maar helpt wel om op een aangename manier ongelukkig te zijn.” Verder wil ik ook nog even zeggen dat ik het een goed idee vind om niet zomaar alles te doen om concurentieel te blijven met andere regio’s in de wereld. Maar ik stel dan wel vast dat andere maatregelen nodig zijn. Als wij het harde markt kapitalisme niet meer blind willen volgen is dat zeer goed. Wel moeten we er dan voor zorgen dat we onze economie beschermen tegen de harde buitenlandse markt economie. Laat Europa zich eens nuttig maken en zorgen voor strenge invoeregelementen. Om er zo voor te zorgen dat onze economie niet ten onder gaat door haar sociaal karakter. En als we dan toch moeten inleveren doe ik dat liever onder de vorm van meer betalen voor eigen producten tegenover meer belastingen betalen voor de werklozen en dan maar spotgoedkope Chinese producten kopen. Ook het milieu zal Europa hiervoor dankbaar zijn.
|