Enkele post bekijken
  #4  
Oud 8th November 2007, 15:34
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Noorderwijk
Posts: 109
Mijn papa heeft thuis enkele hectaren akkerbouw. Dit jaar was de prijs van maïs ook zeer hoog. We hebben het ook enkele keren voor gehad, dat ze gewoon enkele maïskolven komen afplukken. Dat is nu niet zo erg, maar zo'n hectare . Dit jaar is ook bij mijn baas (groenteboer, vooral aardappelen en kolen) een groot grondstuk aardappelen uitgedaan door mensen. Ik snap niet dat mensen zo iets kunnen doen : stelen bij andere mensen die daarvan hun kost moeten verdienen. Je zegt dan wel : "Ga dan op wacht staan". En dat heeft mijn baas gedaan op hun aardappelveld 2 kilometers van thuis. Maar een zelfstandige heeft het altijd heel druk, en konden er dus niet altijd op de loer staan. Toen ze niet aanwezig waren op hun veld, waren er weer een groot deel aardappelen weg. Toch onvoorstelbaar dat mensen zo iets durven doen eh?
Zo'n hectare maïs is een verlies van 2000euro, en een boer heeft daar heel veel tijd en moeite ingestoken (en geld!). Want je moet niet alleen zaaien, maar soms ook bestrijden. En deze producten zijn zeker niet goedkoop.
De boeren hebben het de laatste tijd al niet gemakkelijk. Vorig jaar was de maïs goedkoop. En dan nu krijgen ze een goede prijs voor hun maïs terwijl een ander het komt stelen.
Met citaat antwoorden