Enkele post bekijken
Oud 14th December 2004, 18:32
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young

Citaat:
Nu is de vraag: hoe verwacht men dat de studentjes fit en gezond blijven als ze geen tijd krijgen voor te sporten???

Daar ben ik ook volledig mee akkoord. In het hedendaags onderwijs is er volgens mij te weinig tijd voor sport. In het secundair heb je hoogstens 2 uur sport als je geen sportrichting kiest. Dit is toch veel te weinig. Sport is zeer belangrijk om gezond te leven en gezond te blijven.. Eender wanneer..

Ik denk ook dat het een beetje aan de jeugd zelf ligt. De meeste jongeren houden zich tegenwoordig vooral bezig met playstation spelen , computeren , .. al die onsportieve dingen. En wanneer dit dan nog gepaard gaat met ongezonde eetgewoonten zal dit uiteindelijk toch een niet zo prettig resultaat leveren.

Ook heeft het te maken met die fast-food toestanden. De meesten jongeren maken ook geen tijd nimmer om gezond te leven.. Iedereen heeft tijd tekort en als men dan kant en klare maaltijden kan consumeren spaart dit natuurlijk zeer veel tijd uit. Op kot eet ik ook veel van die dingen omwille van het bovenvernoemde tijdsgebrek. Maar ik kan er persoonlijk wel van genieten van thuis zelf eens mijn potje te koken.. Maar dit is niet voor iedereen weggelegd..

Ik ben ook gestopt met sporten sinds ik naar de hogeschool ga. Toch toen ik op kot ging... Maar dit wil niet zeggen dat je niet voor jezelf een beetje sportieve dingen kan doen. Je kan vanzelfs gaan joggen ofzo savonds..

Citaat:
het is natuurlijk niet altijd een kwestie van gezond eten. sommige mensen hebben eenmaal aanleg om bij te komen, anderen helemaal niet.

Het ligt altijd wel een beetje aan jezelf dat je veel bijkomt of niet. Je kan het toch niet op je lichaam steken.. Er zijn natuurlijk wel mensen die meer bijkomen dan andere mensen.. Maar dan nog, als ze daar dan op letten dan zal dit toch niet meer zijn dan bij de andere..