Ik vind het echt opvallend dat de meeste mensen dik beginnen te worden zodra ze afgestudeerd zijn van het secundair onderwijs.
Ik hoor van veel mensen uit mijn omgeving zeggen dat ze 5 tot 10 kg zijn bijgekomen op een dik jaar, wat niet mis is.
Hoofdoorzaak?
Tekort aan beweging en te veel snoepen. Gezond eten is onze eigen verantwoordelijkheid, natuurlijk en daar kan iedereen wat aan doen. Als we nu die twix of snickers onder de middag al eens lieten staan...
Heel veel mensen zijn gestopt met sporten sinds ze naar de hogeschool gaan wegens tijdsgebrek. Voor mij geldt net hetzelfde: vroeger ging ik 2 ŕ3x per week zwemmen + fietste ik elke dag 25 km. Ik snoepte wel mijn reep chocolade, maar dat maakte niet uit dankzij die sport.
Nu is het zwemmen gereduceerd naar 1x en het fietsen naar 6 km per dag (naar de bus). De reep chocolade is gebleven.
Resultaat?
een dikke 10 kg erbij op 1,5 jaar. Tijdens de grote vakantie is er gelukkig 4 kg afgegaan wegens een actieve levensstijl en veel sport, maar die is er al weer bij.
Nu is de vraag: hoe verwacht men dat de studentjes fit en gezond blijven als ze geen tijd krijgen voor te sporten???
groetjes...