Enkele post bekijken
Oud 7th November 2007, 12:33
toon caers toon caers is offline
Registered User

veel te vroeg

Het lijkt wel elk jaar vroeger te komen: eerst de 'gezellige kerstmarkten' in tuincentra, dan het potsierlijke halloween in bakkerijen, en na halloween raken media en bedrijven in de kerstroes. En na 25 december hangen ze bij wijze van spreken de plakkaat van de paasmarkt buiten. De Belg leeft van feest tot feest, maar dit gaat wel wat te ver.
Sinterklaas en de Kerstman lopen elkaar niet voor de voeten? Als de Kerstman vanaf 1 november (minstens) in bedrijven en winkels mag verschijnen kan hij een maand en zes dagen pinten pakken met sinterklaas.
Misschien lossen we het op door met z'n allen naar het uitstervend fenomeen van Sint-Maarten over te stappen. Die 'sintvervanger' wordt in Mechelen, Aalst en de Westhoek nog hardnekkig gevierd ipv de 'echte' Sint en zijn feest valt een maand vroeger

Neewel, alle gekheid op een stokje: de kerstsfeer mag dan gezellig zijn, de commerciële hype errond begint veel te vroeg. De ludieke actie van radio 1 is zeer welkom. Ik vond vanochtend de sticker in Humo, ik heb hem er meteen uitgehaald.

PS: als de kerstman dan toch vroeger wil komen, mag hij voor mijn part een nieuwe regering meebrengen
Met citaat antwoorden