6th November 2007, 23:27
|
kevin pluym
|
|
|
|
Wat is belangrijk?
De regeringsvorming sleept nu al maanden aan en de gevolgen stapelen zich op. Men heeft een tekort op de begroting, de uitgaven van de aftredende regering lopen op en de inkomsten stagneren. Dit kan niet blijven duren. Wat mij echter het meest ergert is het feit dat de grote struikelblokken (staatshervorming en BHV) naar mijn mening vrij onbelangrijk zijn. Mijn mening word ook gedeeld door top politici op rust zoals Mark Eyskens. Hij sprak onlangs in de zevende dag nog over de vergrijzing en de noodzaak om economisch concurentieel te blijven. Dit zijn volgens mij de echt belangrijke dingen. BHV is eerder een futiliteit opgeblazen door politici die meer met hun eigen idealen bezig zijn dan met de realiteit. Zo erger ik me ook dood aan de stoere taal van Vlaams Belang en NVA zij zouden moeten beseffen dat goede politiek eerder een compromis sluiten is en niet een land op een crisis doen afstevenen. Als afronding wil ik nog even een zinnetje citeren dat kinderen vaak te horen krijgen als ze bij ouders hun beklag doen over de schuld van een ander in een banale kwestie. “Jij bent toch wel slimmer.”
|