5th November 2007, 21:29
|
Registered User
|
|
|
|
Uit dit artikel blijkt weer maar eens dat er dringend iets moet gedaan worden aan de last die de mens uitoefent op het milieu. Hopelijk worden nu meerdere ogen geopend door deze feiten. Kanker is een ziekte die nog steeds moeilijk te bestrijden is. Vandaag de dag bestaan er wel technieken die de kankercellen kunnen bestrijden, maar dit alleen wanneer men tijdig ingrijpt. We mogen niet vergeten dat kanker de voornaamste doodsoorzaak is bij mannen, maar stilaan ook bij vrouwen. En dat is toch een zorgwekkend feit. Gelukkig zijn er toch mensen die kanker overwinnen. Door het lezen van dit artikel ben ik ook tot de vaststelling gekomen dat niet enkel rokers een risico lopen op kanker, in hun geval longkanker. Blijkbaar maken ook de niet-rokers een kans op kanker en dat vanwege de milieuvervuiling. De grootste boosdoener is het “fijn stof”, waaraan helaas weinig is te doen. Ik hoop dat men weldra eens met klinkende maatregelen gaat komen. Ik wil zeggen dat 1 autovrije zondag per jaar geen groot verschil gaat maken. Maar dergelijke initiatieven moeten toch sterker gesteund worden. Misschien komt men binnenkort wel met een effectieve oplossing op te proppen. Maar zal die niet te laat komen? Ik persoonlijk denk dat men te lang aan het wachten is om in te grijpen. Ik hoop dat weldra het tegendeel wordt bewezen.
|