Enkele post bekijken
Oud 5th November 2007, 01:19
Sepp's Avatar
Sepp Sepp is offline
Registered User

Zwaar discussievoer naar mijn mening. Ik ben helemaal niet thuis in de principes en de gewoonten van de Moslims. Maar ook al is het geloof tegen dit aspect, vind ik dat elk geloof moet of mag beseffen dat "leven" boven elke vorm van geloof gaat. Sterven omdat men iets gelooft is naar mijn mening niet van het allergrootste belang, want wat heeft een mens nog aan geloof na hij gestorven is (dubbelzinnige vraag, mijn excuses!). Ik persoonlijk kies om te geloven, maar ik wil dan ook willen blijven geloven zolang ik kan, en zou geen één vorm van leven willen opgeven om dit geloof te volharden! Geloof mag dan sterk en krachtig zijn, ergens moet je eigen keuzes maken! Maar als die eigen keuzes ingaan tegen "menselijk leven op aarde", dan is er naar mijn mening iets serieus mis! Als een man liever zijn vrouw ziet sterven, dan toe te geven aan een "ontwijking van het geloof", moet er naar mijn mening in gegrepen worden! Het is namelijk niet alleen de gelovige mening van de man die telt, maar ook de levendige mening van de vrouw!
Met citaat antwoorden