Enkele post bekijken
Oud 13th December 2004, 12:27
InniasHufkens InniasHufkens is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
Is dat logisch? Volgens mij is de scoutsvereniging of het "slachtoffer" zelf de dader en is de dader het slachtoffer..

De man die het kind aanreed was totaal niet in fout. Hij reed niet te snel en was niet dronken ofzo. Het was gewoon een normale chauffeur. Het kind had moeten weten dat hij aan de verkeerde kant van de weg liep.. Ofwel is het de verantwoordelijkheid van de leiding om het kind hierop te wijzen en zelf het goede voorbeeld te geven. Ik vind het totaal onverantwoord dat die chauffeur gestraft wordt voor iets waar hij niets aan kon doen. Hij zal heel zijn leven moeten meedragen dat er een kind om het leven is gekomen door een ongelukkig voorval waar hij zelf niets aan kon doen.. Ik denk dat deze man zelfs geholpen moet worden om dit trauma te verwerken want zoiets vergeet je natuurlijk niet snel..

Ik vind dat de leiding een sanctie moet krijgen. Eigenlijk heeft de leiding het kind een ongeval aangedaan. Ahja natuurlijk , als je leiding bent van een groep is het vanzelfsprekend ook de bedoeling dat je leiding geeft aan die groep en dat je ervoor zorgt dat de groep zich aan de regels houdt. Wanneer dit niet gebeurt zijn zij het die moeten instaan voor de gevolgen. Ik vind het echt erg dat een onschuldige chauffeur hiervoor een straf krijgt.. Als er bij voetbal een smerige tackel gebeurt gaan ze toch ook niet "het slachtoffer" straffen omdat die daar toevallig liep?

De leiding een sanctie krijgen? Ik denk toch n iet dat ze iets verkeerd gedaan hebben, volgens mij heeft de leider normaal en op een veilig manier gereageerd. Zo heeft de rechter het dan toch gezegd. En de chauffeur reed idd niet te snel, maar wel te snel op net die bocht te kunnen nemen.
Maar ik vind wel dat de leiding van jeugdbewegingen die met jongeren samenwerken, een deftige opleiding moeten krijgen.
Met citaat antwoorden