3rd November 2007, 00:37
|
Registered User
|
|
|
|
Schandalig! Ik denk dat dit echt een probleem is in alle beroepsklassen. Via de media zijn er al zaken van ongewenste seksuele intimiteiten aan het licht gekomen: in de modellenwereld, bij raadpleging van gynaecologen, raadpleging bij psychologen, op kantoor,...
Het zijn allemaal situaties waarbij de ene persoon zwakker staat ten opzichte van de andere. Zoiets als iemand ergens voor uitnodigen of op menselijke en vriendelijke manier laten merken dat je persoonlijk geďnteresseerd bent moet kunnen, maar als zoiets uit de hand loopt dan moeten er sancties komen! Zoals in het artikel beschreven staat, zijn seksuele intimiteiten in de sportwereld taboe, maar ik vind dat zoiets moet doorbroken worden door het in de media te brengen. Valt dit trouwens niet onder de wet van de ongewenste seksuele intimiteiten op de werkvloer? (wet van 1 juli 2002). Ook al kaart je een dergelijke situatie aan, dan denk ik dat je als slachtoffer altijd in de zwakste positie staat. Met als gevolg: ontslag, schorsing uit de competitie of dat het slachtoffer zelf opstapt of ontslag neemt. Een spijtige zaak.
|