Enkele post bekijken
Oud 31st October 2007, 23:39
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User

Deze wet is niet logisch

Deze wet slaagt nergens op. Maar ik denk wel dat er weinig of geen rechters het rijbewijs zullen afpakken als je dronken met de fiets rijdt. Er zijn ook praktisch geen controles op alcohol. Enkel als je voor overlast zorgt kunnen ze je een boete geven. Het is dus zeker af te raden om nu dronken achter het stuur van je auto te kruipen. Je zal hier zeker en vast zwaarder voor gestraft worden dan als je met de fiets rijdt. Maar het is niet logisch dat je zwaarder kunt bestraft worden als je een rijbewijs hebt.

Zelf ben ik 3 van de 4 keer bob als ik uitga. Maar als ik dan geen bob wil zijn is het zeer moeilijk om vervoer te hebben. Als ik de weinige keren dat het in de buurt is ook niet meer met de fiets kan uitgaan als ik iets wil drinken. Ben ik verplicht om thuis te drinken of hoe zit het nu. Deze wet verbiedt het bijna om gezellig op café licht dronken te geraken zodat je een gezelligere tijd beleeft. Mij hoor je wel niet zeggen dat alcohol nodig is maar met zijn de meeste mensen toch losser. Ik vind zelf dat je eerder beloond moet worden als je dan toch de verantwoordelijkheid neemt door met de fiets te gaan dan met de auto. Want met de fiets vorm je geen gevaar voor de andere weggebruikers. Terwijl je dronken met de auto rijdt je wel een gevaar bent.

Goede raad zorg ervoor dat je altijd een bob hebt en maak desnoods een regeling met wat vrienden. Zo dat je elke week wel een bob hebt. Zo loop je geen risico om je rijbewijs kwijt te geraken.
Met citaat antwoorden