Enkele post bekijken
  #5  
Oud 31st October 2007, 22:11
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: poederlee
Posts: 117
Thuis wonen beperkt jou eigen ontwikkeling.

Ik ben het eens dat kinderen beïnvloed worden door hun ouders. Maar ik denk wel dat je een andere mening kunt hebben dan je ouders. Het is wel zo dat je met veel vooroordelen zit die je ouders je mee hebben gegeven. Als ze je elke dag vertellen die buitenlanders zijn de pest. Dan ga je dat aannemen. Om dan nadien nog van mening te veranderen zal zeer lastig zijn. Want je kijkt anders naar de buitenlanders dan, je zal er minder vlug contact mee leggen. Zodat je zelf niet onder vindt dat dit niet zo is. Het kan wel zijn dat je nadien nog veranderd van mening. Als je 16 of 18 jaar bent woon je nog thuis en heb je meestal nog de mening van je ouders. Maar denk er aan je moet je eigen mening vormen. Wat je ouders hier over vinden is meestal een richtlijn. Toch zal je merken des te ouder des te meer je een eigen visie of mening over iets krijgt. Dat racisme iets is waarin je meestal de zelfde mening hebt dan je ouders is logisch in mijn ogen. Zeker als je nog thuis woont. Je ouders zullen er voor zorgen dat je geen contact hebt met buitenlanders als ze zelf racistisch zijn. En zo zal je dus de mening van je ouders overnemen omdat je ze eigenlijk de kans niet krijgt om zelf een mening te vormen.
Met citaat antwoorden