Enkele post bekijken
  #2  
Oud 30th October 2007, 21:41
Valerie De Cock Valerie De Cock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Emblem
Posts: 56
Het is jammer dat het voorschrijfgedrag van de artsen weer in de richting van de traditionele geneesmiddelen aan het evolueren is. Ik denk dat er vele artsen heel wat vertegenwoordigers van firma's over de vloer krijgen en zodanig beïnvloed worden om terug voor merknamen te kiezen. Volgens mij ligt de grote oorzaak van het minder voorschrijven van generische middelen aan het feit dat de arts er helemaal geen profijt bij heeft. Doordat er in de laboratoria van geneesmiddelenbedrijven heel wat onderzoek dient te gebeuren naar nieuwe producten is het evident dat geneesmiddelen die pas op de markt komen bijzonder prijzig zijn. Het gevolg is dat deze enkel op de markt komen onder een merknaam en dat is dan wel te begrijpen. Maar de goedkopere medicijnen die al langer op de markt zijn en de generische middelen zouden op één of andere manier terug gepromoot moeten worden. Natuurlijk gaan de grote geneesmiddelenfabrikanten hier niet aan meewerken want dit brengt voor hen geen extra geld in het laadje. Dit vind ik betreurenswaardig voor mensen die het niet breed hebben of mensen die langdurig ziek zijn en al aangewezen zijn op de ziekteverzekering.
Met citaat antwoorden