27th October 2007, 19:48
|
Registered User
|
|
|
|
Het leuke aan zo'n airbus is dat je wel kunt genieten van de luxe die aanwezig is in dergelijk toestel. Dergelijke vliegtuigen hebben als voordeel dat ze veel meer passagiers kunnen vervoeren dan andere vliegtuigen. In de tekst staat dat de airbus bedoeld is voor lange afstandsvluchten tussen grote luchthavens. Dus je zal zo’n airbus niet gemakkelijk te zien krijgen op Zaventem. Tegenwoordig kan men heel wat bereiken met de steeds vernieuwende technologie. Zo lees ik in de tekst dat er enorme motoren zijn, die je binnenin het vliegtuig amper hoort. Ik vraag me enkel af: “How big can you go”. Nu bestaan er al super-jumbo’s, die een enorme omvang hebben, en ik denk dat men al vliegtuigen aan het ontwerpen is die een groter aantal passagiers kunnen vervoeren. Maar de grootte van het vliegtuig en de grootte van de landingsbaan of vliegveld hangen nauw samen. Ik wil zeggen dat wanneer de luchthavens mee willen draaien met de rest van de wereld, zal men dus ten eerste moeten investeren in de grootte van hun vliegveld. Ze moeten er namelijk voor zorgen dat dergelijke kolossen toch kunnen landen op hun landingsbaan. En volgens mij is het juist die situatie die in de toekomst wel eens problemen zou kunnen geven.
|