26th October 2007, 14:04
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Ik vraag me af of autochtonen een gefundeerd oordeel kunnen vellen over Marokkanen en Turken. Ik ben in Turkije op reis geweest en ben tot de conclusie gekomen dat dé Turk niet bestaat. Daar heerst een enorme diversiteit qua huids- en haarkleur, gestalte enz. Ik durf ervoor te wedden dat als je 10 Turken op een rij zet 90% van de bevolking er maar 2 uithaalt als zijnde Turk. Logisch ook als je de geschiedenis van Turkije bekijkt, als ik me niet vergis is dat land doorheen zijn geschiedenis bezet geweest door wel 16 verschillende volkeren.
Dus zeker wat uiterlijke kenmerken betreft is het onmogelijk om een Turk te herkennen. Ik heb wel gemerkt dat men in Turkije ongelooflijk gastvrij en vriendelijk is. Dat heb ik nog nooit meegemaak. En niet enkel als ze er zelf voordeel uithalen.
Dus een vrij dubieus onderzoek lijkt me, toch zeker ook omdat er over Marokkanen simpelweg meer vooroordelen zijn (Makakken...). Waar die vooroordelen vandaan komen weet ik niet, maar ik weet wel dat de kans dat ze terecht zijn klein is.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|