Onderwerp: Bloemenséance
Enkele post bekijken
Oud 26th October 2007, 11:33
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Ik houd wel van de man zijn schrijfstijl
Ook hoe hij de reactie van Marieke even in zijn relaas verwerkt vind ik prachtig gedaan.
Anderzijds is het wel zo dat als zo'n seance die mensen troost kan schenken, ik er het gevaar niet van inzie. Het is natuurlijk je reinste larie en apekool in pakskes, maar het placebo-effect dat zoiets kan hebben valt niet te onderschatten en heeft volgens mij toch ook wel een positieve kant.

Misschien een bijpassend artikel. Vooral die laatste zin!

Een op drie Amerikanen gelooft in geesten

Eenderde van de Amerikanen gelooft in geesten. Dat blijkt uit een peiling van Ipsos en het persbureau AP.

Bijna een kwart van de Amerikanen zegt een geest gezien te hebben of in de aanwezigheid van een geest te hebben verkeerd. Geesten vertonen zich vooral aan alleenstaanden, rooms-katholieken en mensen die nooit een religieuze bijeenkomst hebben bijgewoond. Ook gaan geesten liever op bezoek bij mensen met progressieve ideeën dan bij conservatieven.

Eenderde van de Amerikanen gelooft in het bestaan van UFO's en één op de vijf Amerikanen in hekserij. Om die cijfers enigszins in perspectief te plaatsen: 36 procent van de Amerikanen is honkbalfan en 31 procent vindt dat president George Bush het goed doet. (novum/ap/tdb)
Bron: www.hln.be, 26/10/07
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden