24th October 2007, 21:28
|
Diede Smits
|
|
|
|
Jongeren en hun gsm
Voor mij is een gsm een nuttig ding. Ik zou het ook moeilijk hebben om geen gsm meer te hebben. Ik vind het belangrijk dat mensen mij kunnen bereiken en nog veel belangrijker dat ik hen kan bereiken. Ik moet wel zeggen dat ik niet veel sms of bel met mijn gsm. Gewoon het gevoel dat je je gsm bij hebt geeft mij een gevoel van veiligheid (stel er gebeurt dit of dat...).
Dom vind ik het dat mensen zich ergeren als hun sms'je niet meteen beantwoord wordt. Bel dan toch gewoon als het zo belangrijk is een antwoord te krijgen.
Mijn gsm gebruik ik ook als horloge, wekker en rekentoestel (buiten de school).
Mijn gsm staat bijna altijd op 'stil' af en toe vergeet ik hem stil te zetten en dan juist bellen ze je op tijdens de les (zoals die keer tijdens RZL, vervelend!)
Raar vind ik dat er zo weinig gebeld wordt met de gsm. Je hebt toch veel sneller een antwoord dan als je 3keer hetzelfde moet vragen in een sms. Of is bellen met een gsm naar een gsm duurder dan sms'en. Ik weet het eigenlijk niet. Het zal misschien of hangen van abonnement ofzo.
Het is niet moeilijk dat de meeste jongeren niet sms'en naar de ouders. Mijn eigen ouders kunnen nog juist een berichtje lezen, maar eentje terug sturen wordt al moeilijker, dan bellen ze liever, anders duurt het uren voor het berichtje er staat.
|