Enkele post bekijken
Oud 24th October 2007, 13:37
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User

Een gelukkige dame!

Elizabeth Gibson zal zich wel een zeer gelukkige vrouw kunnen noemen. Ik zou ook wel gelukkig zijn als ik een schilderij vind met een waarde van 1 miljoen dollar. Dit komt overeen met 703,200.12 EUR, zeg nu zelf dat is toch een groot geschenkje dat uit de hemel komt gevallen.
Natuurlijk zeer erg voor diegene die het doek bij het vuil gezet heeft. Het kan natuurlijk wel dat zij niet wist dat het doek een echt kunstwerk was, maar als je zoiets in handen krijgt zoek je toch op of het iets speciaals heeft of laat je de waarde van het kunstwerk schatten. Omdat ze dat niet gedaan hebben spelen ze nu toch wel een groot bedrag kwijt. Het is geen pretje om 700.000 euro te zien verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Een gestolen doek is natuurlijk altijd speciaal, enkel diegene die het gestolen heeft kent de waarde maar diegene die het in handen krijgt weet het normaal niet. Als nu bijvoorbeeld diegene die het doek gestolen heeft het doek ergens heeft gezet en iemand anders heeft dit meegenomen, deze mens sterft een week later en de dochter of zoon erft het kunstwerk. Dan is het logisch dat de dochter de waarde van het kunstwerk niet echt kent.
Ik vind het wel leuk voor de vrouw die het kunstwerk ontdekt heeft, maar het is anderzijds wel erg voor die mensen die de waarde niet kenden.
Met citaat antwoorden