9th December 2004, 23:39
|
|
------
|
|
|
|
Ik kan moeilijk begrijpen waarom "de linksen" en "politiek correcten" altijd maar blijven doorsakkeren over hoe deze op de kop toe centrum rechtse partij toch zoveel stemmen kan behalen. Is het uit onmacht of uit onwil? Onwil namelijk om te begrijpen dat de enige reden dat mensen op het blok/belang stemmen het migrantenprobleem is en de illusie van een multiculturele samenleving. Versta me niet verkeerd, ik ben niet tegen mensen die van Turkse of andere afkomst zijn. Waar het mij om gaat is dat ik me enorm stoor aan de vreemdelingen die geen enkel respect hebben voor onze Westerse cultuur maar tegelijk wél van ons respect willen afdwingen voor de hunne. En natuurlijk weet ik dat een groot deel van de mensen uit die vreemdelingengemeenschappen wél mee willen stappen in onze westerse samenleving, maar daarbij hoeft gezegd te worden dat er nog een ander groot deel is dat aanpassen niet als een optie ziet.
Het tweede grote standpunt van het Belang (Vlaams nationalisme) zal heus geen stemmen trekken. Echte Vlaminganten stemmen op de minder populistische partij N-VA. Persoonlijk kan ik het Belang niet aanzien als een echte vlaamse partij, simpelweg omdat ze al de mist in gingen bij vorige verkiezingen. Het toenmalig Blok had namelijk ook in Brussel zijn verkiezingsaffiches opgehangen, maar tweetalig. Zulke hypocritie hoef ik niet van een partij die "Vlaams" voor "Belang" of "Blok" zet.
Zelf ben ik wel voor een samenwerking met het Belang, al zal de partij zich dan wel moeten aanpassen op enkele standpunten, namelijk:
- 0,7 % van het Vlaamse BNP dient naar ontwikkelingssamenwerking te
gaan.
- Een eis voor volledige loyaliteit in de uitvoering van het
regeerakkoord. De overdreven stigmatisering van vreemdelingen kan niet aanvaard worden. Het zou genoeg moeten zijn om geld vrij te maken voor een inburgeringscursus. Het Vlaams Belang moet gewoon worden aan de idee
dat van oorsprong niet-Vlamingen volwaardig Vlaming kunnen worden,
onafhankelijk van hun godsdienst of huidskleur. Het Belang verbindt zich er
tevens toe een algemene taalpolitiek in Vlaanderen te voeren. Niet alleen
Arabisch op publieke plaatsen, maar ook westerse talen als Frans en Engels
moeten geweerd worden.
- Politieke vluchtelingen moeten in Europa kunnen blijven rekenen op
een humaan asielbeleid. Het Belang moet het idee van kampen aan de
buitengrenzen van Europa opbergen. Politieke vluchtelingen moeten zo gelijk
mogelijk over alle Europese landen verspreid worden. Het Belang zou zicht moeten engageren bij monde van hun Europese verkozenen werk te maken van een
Europees asielbeleid.
Met deze duidelijke afspraken moet een samenwerking met het Belang naar mijn mening mogelijk zijn.
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
|