Enkele post bekijken
Oud 17th October 2007, 15:47
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User

Ook ik verschiet niet van deze resultaten! Tegenwoordig zie je kleuters al met hun boekentasje, hun brooddoosje én jaa, hun gsmmetje naar het klasje gaan. Dit is natuurlijk een beetje overdreven, maar kinderen worden toch steeds jonger en jonger wanneer we het bijvoorbeeld hebben over een eerste gsm. Ergens vind ik een gsm een goed toestel, je staat in contact met je vrienden, je kan makkelijk afspreken, ... Maar zoals Sanne Vosters al zei, naar aanleiding van ons werkje van pdv over communicatievormen, kunnen wij stellen dat gsm's ook voor nadelen zorgen. Tegenwoordig komt ook meer en meer de term 'cyberpesten' naar voren. De meesten denken dan aan pesten via internet en chatprogramma's zoals bijvoorbeeld msn, maar ook via sms'jes durven kinderen elkaar meer en meer pesten. Dus een gsm heeft ook zijn nadelen! Een kind dat gepest wordt via smsjes, of bijvoorbeeld dreigsmsjes krijgt, zal zich nergens meer veilig voelen, want je moet je gsm toch overal bijhebben, ... Ik vind het heel dubbelzinnig! Langs de ene kant is de gsm een prima uitvinding! Langs de andere kant er toch maar mee oppassen en kinderen er niet té snel een in hun handen geven.

Met citaat antwoorden