Enkele post bekijken
  #2  
Oud 17th October 2007, 09:08
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 169
Dit is al langer een gegeven in het jeugdvoetbal. Wat een spijtige zaak is. Toen ik nog bij de jeugd voetbalde, was er af en toe eens een ploeg bij die ammok maakte. Nu ik al 2jaar bij de seniors speel, zie je dat toch veel minder. Er kan nog wel eens hard gespeeld worden maar het blijft wel fair. En dat dit bij die jonge mannetjes niet altijd het geval is, kan ik best aannemen. Er wordt zoveel verwacht van die voetballertjes, van hun trainers, ouders, medespelers, enzovoort. De prestatiedruk die er van in het begin al wordt opgelegd bij die jongens is immens groot. Maar waarom? Voetbal doe je nog altijd voor je plezier denk ik. Het is leuk om te winnen maar zo in die jeugdcompetities heeft dat nog geen enkel belang. Het is pas vanaf men bij de seniors komt dat de druk echt wel zeer groot wordt. Men kan beter de jongens een betere opleiding geven dan zoveel druk te leggen. Geef hen goede training, zodat ze het op het veld voetballend kunnen oplossen i.p.v. naar geweld te grijpen of agressie.
Met citaat antwoorden