14th October 2007, 19:05
|
|
Registered User
|
|
|
|
Het gaat dan inderdaad eindelijk de goede richting uit.
Maar ik denk dat vooral in Amerika de mentaliteit nog sterk moet veranderen. Ik kan het ook nog altijd niet begrijpen dat iemand voor de doodstraf is.
Wij hebben hierover een paar jaar geleden in de klas ook al een serieus gesprek over gehad en dan komen er inderdaad een heleboel argumenten boven die voor de doodstraf pleiten.
We moeten die mensen dan opsluiten in gevangenissen en daar kruipt veel geld en plaats in, maar ik vind dit nog steeds geen goed argument.
Ik geef toe dat Dutroux een crimineel is die ik liever niet op straat tegenkom, maar om hem nu te executeren, dat vind ik wel ver gaan.
Ik vind ook dat een levenslange gevangenisstraf een veel ergere straf is dan de doodstraf. Als je weet dat je na een zware misdaad je hele leven in een gevangenis gaat moeten doorbrengen en nooit meer een normaal leven kunt opbouwen, denk ik dat dit meer afschrikt dan wanneer je de doodstraf krijgt.
Sommige redeneren dan misschien wel: 'Ik moet toch niet lang lijden en dan ben ik ineens van de miserie vanaf'
Ik vind dus dat we dan beter investeren in onze gevangenissen dan in injectienaalden of elektrische stoelen.
|