Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
kben blij datter hier toch nog mensen (jonas en roel) zijn die mijn mening over het Vlaams belang delen. Kdacht al dattet hier allemaal nationalistjes, racistjes, extremistjes of iets dergelijks waren
|
Als er hier mensen zijn die uw mening over het VB niet delen, is dat nog altijd geen reden om neerbuigend te doen tegenover hen. Bij mijn weten is de bedoeling van dit forum (en niet alleen dit forum, maar elk forum in't algemeen) om meningen te delen, te discussiëren, te debatteren en te argumenteren. En zeker en vast niet om tweespalt te drijven tussen enerzijds de "nationalistjes, extremistjes en racistjes" zoals u ze zo volkomen onterecht over dezelfde kam probeert te scheren en anderzijds de - naar analogie met uw redenering - "anarchistjes, communistjes en hippie-istjes".
Ik kan mijn 'forum-leven' perfect gescheiden houden van mijn privé-leven. Mensen die het dikwijls met mij oneens zijn, zoals Wouter of Judith of zelfs jij, krijgen van mij een even vriendelijke goeiedag als mensen die het bijna altijd met mij eens zijn, zoals Pieterjan. Dus mag ik hopen dat uw redenering enigszins wordt bijgesteld als ik dat zeg, want het is heus niet zo erg als u het voorstelt. Toegegeven, mijn nationalistische houding kan voor u misschien wat extreem zijn, maar doe dan zoals iedereen hier en ga de dialoog aan in plaats van groepjes te maken en er direct die stempel 'valt toch niet mee te praten' op te drukken.
Want waarom zitten we hier eigenlijk allemaal? Al zeker niet om goeie punten te scoren, maar wel om bij te leren. En ja, ik spreek heus niet alleen voor mezelf als ik zeg dat we hier weldegelijk bijleren en onze mening (zij het dan soms niet, soms lichtjes, soms sterk) bijschaven. Dus ik denk niet dat uw opmerking van die extremistjes opgaat want moesten we echt niet verder _WILLEN_ kijken dan onze neus lang is, dan zou ik hier geen uren verslijten met berichten te typen en te verwoorden waarom ik iets aanvoel zoals ik het aanvoel.
En dat laatste is me al dikwijls afgeraden. Ik kan al haast niet meer tellen hoeveel keer iemand letterlijk tegen mij zei hoe gek ik wel ben om tegen "de Staes" z'n mening zo in te gaan. En ook dat geldt niet alleen voor mij, maar ook voor anderen hier die dit verhaal zeker kunnen beamen. Maar wat ons drijft, is nog altijd het vertrouwen dat dit niet de -zoals ik eerder al typte- typische docent vs. student-discussies zijn maar in de eerste plaats een forum, letterlijk dan, een plaats waar ieder z'n mening kwijt kan ongeacht status. En ik kan alleen maar hopen dat dat vertrouwen niet beschaamd wordt.