12th October 2007, 22:17
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het een enorme zaak vooruit. Misschien door de oorzaak van dementie te kennen kan met het ook gaan voorkomen. Voorlopig is dat enkel nog maar toekomstmuziek. Wie weet wordt over 20 jaar zelfs een medicijn gevonden. Dat zou voor heel wat mensen een grote opluchting zijn. Ik denk dat heel wat oudere mensen die een gezegende leeftijd tegemoet gaan, ook wel bang zijn om dement te worden. Het zou niet alleen een geluk zijn voor de oudere mensen maar ook voor hun kinderen en familie, want voor hen is het toch ook wel een schok als een familielid dement wordt. Het is een situatie waarmee je moet leren leven. Ik heb mijn overgrootmoeder nog gekend, enkele jaren geleden is ze gestorven. De laatste jaren vertoonde ze sporen van dementie. Wanneer je haar dan bezig zag of hoorde kreeg je heel veel medelijden en het is ook moeilijk om die persoon dan te helpen, want ze beseffen eerst niet wat ze verkeerd doen. Ik vind het zeker positief dat wetenschappers zich hiermee bezighouden en nu maar duimen.
|