Enkele post bekijken
  #3  
Oud 9th December 2004, 12:50
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
Citaat:
Toch wel even vermelden dat we deze toestanden niet enkel in het Amerikaans leger terugvinden. Na een missie (Kosovo denk ik) is de persoon die ik ken, onmiddellijk uit het leger gestapt. Dit doordat deze wanpraktijken ook op grote schaal voorkomen in het Belgisch leger tijdens actie's in het buitenland.


Ik snap niet dat er zoveel gezaagd en geklaagd wordt over mishandelingen in een oorlog.. Wat is dan de essentie nog van een oorlog? Ik vind het niet meer dan normaal dat er in een oorlog tussen twee landen soms "onzedelijke" dingen gebeuren..

Ik denk ook dat als je bij het leger gaat je moet bestand zijn tegen zulke dingen.. Je weet goed genoeg dat wanneer je voor een job bij het leger kiest dat het niet hezelfde is als gaan werken bij een bakker.. Een oorlog is nog altijd het smerigste van het smerigste en dat eist zijn tol..

Ook denk ik dat je het niet eens zo ver moet gaan zoeken.. Ik denk dat het niet onlogisch is om te denken dat zo'n dingen ook bij andere instanties gebeuren. Ik verwijs hier een beetje naar de politiediensten van ons land.. Denken jullie nu echt dat er bij de politie in Brussel of Charleroi zulke dingen niet gebeuren? Zulke dingen zijn nu éénmaal de realiteit.. De tijden dat je mensen kon veranderen of overhalen door een preek en wat bedreigingen zijn voorbij..
__________________
Met citaat antwoorden