Enkele post bekijken
Oud 12th October 2007, 11:36
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User

Ik ga Akkoord met de mening van Natasja. Ik vind de straf van Hans Van Themsche ook zeker niet te streng. Iemand moet gestraft worden voor zijn daden. Wat deze jongeman gedaan heeft vind ik persoonlijk onaanvaardbaar! Er zijn in deze wereld nog racistische mensen, maar die vermoorden toch niet zomaar de eerste de beste kleurling die ze tegen komen? Mijd hen dan gewoon.. Maar onschuldige mensen vermoorden, nee dat kan er bij mij niet in. Het valt dan ook niet goed te praten vind ik. Ook al zou hij volgens zijn advocaten een lichte vorm van autisme vertonen. Ook is hij een slecht voorbeeld voor anderen in onze samenleving. Stel dat hij nu een lichtere straf had gekregen, dan hadden andere jongeren(die eventueel ook beďnvloed werden door geweldadige videospelletjes) kunnen denken, ooh, als je daar zo'n lichte straf voor krijgt, kan ik mijn videospelletje ook wel eens gaan naspelen. (Niet iedereen is zo natuurlijk, ik wil niemand bevooroordelen.) Toch blijf ik bij mijn besluit dat deze straf niet té streng is! Hij moet zeker psychologische hulp krijgen, en als hij ooit vrij komt, hoop ik dat de psychiaters hun werk goed hebben gedaan, en van deze jongeman toch nog iets kunnen 'maken hebben'. Zodat hij niet hervalt in zijn 'gewoonten' of 'gedachten'.
Met citaat antwoorden