Enkele post bekijken
Oud 11th October 2007, 19:44
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Citaat:
Orgineel gepost door jan voorspoels
Wim, misschien heb ik het verkeerd begrepen maar leg je de link tussen biobrandstoffen en brandstofcellen? Ik hoop van niet want dat zijn totaal verschillende dingen.

Dat bedoel ik net. Je hebt me dus volgens mij verkeerd begrepen. Laat ik het anders formuleren.
Momenteel wordt er blijkbaar aan 2 milieuvriendelijke oplossingen voor de vervuiling door verbrandingsmotoren gewerkt.
1. De vervuilende benzine/diesel wordt vervangen door biobrandstoffen.
2. Het hele concept van een verbrandingsmotor wordt overboord gegooid en vervangen door brandstofcellen/waterstoftechnologie.

De overheid stelt voor beide oplossingen geld ter beschikking. Erg kort door de bocht gesteld kan het gevolg hiervan zijn dat er aan beide oplossingen maar 'half z'n gat' - en dus met vertraging - gewerkt wordt. Volgens mij zouden ze dus beter de steun voor de 'ontwikkeling' van biobrandstoffen laten vallen - om de redenen die Philip al aanhaalde - en zich volledig richten op de ontwikkeling van brandstofcellen/waterstoftechnologie. Door zich te richten op 1 oplossing zal die er veel sneller komen en snelheid is in dit opzicht wel erg interessant...

Savvie?
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden