Onderwerp: cyberpesten
Enkele post bekijken
Oud 10th October 2007, 13:39
Sanne.Vosters Sanne.Vosters is offline
Registered User

Ik vind dat cyberpesten een verschrikkelijke vorm van pesten is.
Dit kan, zoals al gezegd is, anoniem gebeuren. De daders voelen zich dan veilig, ongenaakbaar en onherkenbaar, waardoor ze weinig terughoudend zijn.
Cyberpesten is directer en harder dan "gewoon" pesten. Omdat de dader en het slachtoffer niet in direct contact met elkaar staan, maar enkel via de computer verbonden zijn, verschuiven ook hierdoor grenzen en gaat de dader verder, omdat deze zich niet geremd voelt.
Je hebt zelf al wel eens ruzie gehad, en dan vind ik toch wel dat woorden veel meer pijn doen dan bijvoorbeeld een pak slaag. Dat doet natuurlijk ook zeer, maar dat is na enkele dagen over. Maar pijnlijke woorden dat onthouden sommige personen levenslang!
Zo voelt het slachtoffer zich ook onveiliger dan bij gewoon pesten want hij is nergens vrij; niet op het school of thuis.
We moeten nu voor PDV een enquête doen over pubers. We hebben als onderwerp "communicatie (gsm,msn,...) en omgangsvormen" gekozen. We hebben nu de enquêtes binnengebracht in de scholen. Ik ben wel benieuwd naar de resultaten over het pesten op scholen, want ik vind dit echt verschrikkelijk! Ik ben ook benieuwd of dat de kinderen hier voor uitkomen als ze hier slachtoffer of dader van zouden zijn, want de enquêtes blijven anoniem.
Ik vind het heel goed van Klasse dat ze zo'n stappenplannen opstellen.
Met citaat antwoorden