Enkele post bekijken
Oud 8th December 2004, 21:45
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young

Citaat:
wo 08/12/04 - Een derde van de Belgische 15- tot 16-jarigen geeft toe al eens cannabis te hebben gerookt. Dat staat in het jaarlijks nationaal rapport over drugs voor 2003, een initiatief van Volksgezondheid.

Dit vind ik echt angstaanjagend.. 15 jaar en al in contact komen met cannabis.. Wat is de volgende stap? 17 en xtc verslaafd? De jongeren beginnen met alles steeds vroeger en dit is toch wel een beetje zorgwekkend.. Wat zou de oorzaak zijn? Zou het te maken hebben met de opvoeding van de jongeren of zou het te maken hebben met het overvloedig aanbod en de druk van de omgeving , bv de vrienden ?

Citaat:
Het rapport bevestigt verder dat er in de Belgische gevangenissen erg veel drugs worden gebruikt. Meer dan een derde van de gevangenen rookt cannabis. Maar ook cocaïne- en heroïnegebruik komt vaak voor.

Dit stemt toch ook tot nadenken. Ik kan er niet goed bij dat zulke dingen kunnen in gevangenissen.. Is de controle hierop dan niet scherp genoeg? Of wordt het simpelweg getolereert door de gevangenis zelf? Hoe geraken die gevangen hier dan aan? Controleren ze hier dan niet op? Binnenkort lopen ze met geweren de gevangenis binnen omdat de controle toch niets waard is.. OK gevangen moeten misschien ook rechten hebben.. Maar toch niet het recht op cocaïne.. Ik dacht dat een gevangenis diende om te straffen.. Niet om ongestoord drugs te gebruiken..