8th December 2004, 20:01
|
|
UDHR - art. 19
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door InniasHufkens
Dat de scouts vereniging geen schuld treft vind ik logisch,
|
Dat is toch helemaal niet logisch. Die jongeren vallen onder de verantwoordelijkheid van de leiding en dus ook van de ganse vereniging.
Citaat:
maar dat de dader er vanaf komt met een boete van 375 euro, vind ik schandalig. Is dat het tarief om een meisje van 14 van het leven te beroven? 46 uur werkstraf heeft hij ook nog gekregen, vind ik ook niet kunnen, wat heeft dit te maken met de daad die hij gedaan heeft. Wat mij betreft mogen ze zijn rijbewijs afnemen, levenslang!
|
Dat is ook schandalig, schandalig in de zin dat die man een straf krijgt. Er staat duidelijk dat hij niet te snel reed, het was dus een jammerlijk ongeval. De schuldigen zijn hier de leiders die hun verantwoordelijkheid niet hebben opgenomen. En er bestaat natuurlijk nog altijd iets dat zo snel vergeten wordt altijd: persoonlijke verantwoordelijkheid van het slachtoffer.
Dat kind zou normaal moeten geweten hebben dat aan de verkeerde kant van de weg lopen, ronduit gevaarlijk is. Maar hier kunnen we dan misschien nog zeggen dat het kind te jong was om dat zelf te beseffen. Voor de leiding geldt dat echter helemaal niet en zij zouden dus zeker gestraft moeten worden.