Enkele post bekijken
  #4  
Oud 9th October 2007, 11:47
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 115
Ik vind persoonlijk dat je niet kan oordelen over gelukkig zijn in het algemeen. Gelukkig zijn is voor iedereen iets persoonlijks. Je kan natuurlijk wel aan de hand van een enquête vaststellen dat die leeftijdscategorie het best scoort, maar dan kunnen daar nog mensen bij tussen zitten die heel ongelukkig zijn. Gelukkig zijn is misschien ook iets dat iedereen anders interpreteert, want wat is gelukkig zijn eigenlijk? En hoe beoordeel je dat? Logisch vind ik het ook dat de financiële toestand van iemand zijn 'gelukkig zijn' beïnvloedt. Als je elke dag een euro in twee moet breken om eten te kunnen kopen voor je kinderen, dan kan ik me voorstellen dat je je minder gelukkig voelt dan iemand die zijn kinderen elke dag een gevarieerde maaltijd kan voorzetten. Toch moet ik hier ook weer vaststellen dat ook de mensen die het financieel minder breed hebben, ook gelukkig kunnen zijn. Misschien zelfs gelukkiger. Zij zien misschien meer het geluk in kleine dingen, een glimlach, een tof gesprek, ... Dan iemand die heel rijk is, die misschien zijn geluk uit materiele dingen moet gaan halen. Allemaal heel persoonlijk. Om dan toch even verder te gaan op de resultaten van de enquête, dan vind ik 6/10 toch nog wel een redelijke score. Zelf zou ik (in mijn definitie van geluk) een 7 geven. Persoonlijk
Met citaat antwoorden