Enkele post bekijken
  #6  
Oud 8th October 2007, 22:03
Stef.Berghmans's Avatar
Stef.Berghmans Stef.Berghmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Mol
Posts: 153
Ik ben vorig jaar al getuige geweest van zo'n ongeluk op de E 313 in Geel en heb ook al ervaring met de korte op- en afritten.

Ik kan met mijn eigen autootje geen 120 km/u halen op de opritten, wat ik zelf heel gevaarlijk vind als er wat verkeer is, invoegen houdt soms hopen dat de auto achter je remt in.

Ik weet echter niet of de snelheid verlagen zo'n goed idee is. Ik weet niet wat het effect zou zijn aangezien de vrachtwagens nu ook al 90 km/u rijden en de vrachtwagens vooral in de spitsuren toch de linkerrijstrook waar je invoegt bezetten.

Volgens mij is een oplossing inderdaad het aanleggen van een degelijke spoorverbinding met de haven voor de industrie en voor de pendelaars een degelijke verbinding.

Ik woon zelf in Mol (tussen Hasselt en Herentals op de treinlijn voor zij die het niet weten) en heb per uur 1 treinverbinding naar Antwerpen. Deze trein zit dan meestal ook helemaal vol, wat vaak inhoudt dat je gewoon rechtstaat tot in Antwerpen.

Het inbrengen van meer treinen of treinen met meer capaciteit (kijk naar de dubbeldektreinen naar de grote steden) zou voor veel mensen ook al een aantrekkingsfactor zijn. Want wie wil er nu een uur rechtstaan om op zijn werk te geraken?
Met citaat antwoorden