Enkele post bekijken
  #9  
Oud 7th October 2007, 12:51
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: poederlee
Posts: 117
Goed voorstel

Het is zeker en vast een goed voorstel.
Alleen wat wil je ermee bereiken dat de jongeren meer gaan sporten.
Dat gaat waarschijnlijk lukken voor een minderheid van hen. Want een student die al veel aan sport doet heeft hier interesse in maar zij sporten sowieso al voldoende. Een student die niet aan sport doet ,doet het niet graag en gaat dan zeker geen LO nemen als keuze vak. Die ga je dus niet bereiken. Enkel de studenten die wel eens graag aan sport doen. Maar hier voor weinig of geen tijd vinden die kan je op deze manier bereiken.
Dus het zal maar een zeer beperkte invloed hebben om meer jongeren te doen sporten.

Zelf ben ik wielrenner dit is nu wel een extreme sport als je naar het aantal uren in de week gaat kijken. Hier spreken we toch al gauw over 10u minimum en in zware trainingsweken over 20u trainen in de week. Om hier tijd voor te hebben in het hoger is echt wel een probleem, maar hier hebben ze dan de sportstatuten voor.

Ik moedig dit soort van initiatieven zeker aan.
Wat mijn voorstel is laat iedereen jaarlijks een grondig bloedonderzoek ondergaan. Laat dit grondig evalueren en wijs ze op de gevaren van een hoge bloeddruk of vitamines tekort. Want er zijn ook sportievelingen die zonder het te beseffen ook slecht bezig zijn. En met het voorstel van LO als keuze vak moeten ze ook een minimum aan begeleiding bij geven anders is het niet verantwoord. Zo bereik je meer mensen volgens mij.
Met citaat antwoorden