Enkele post bekijken
  #8  
Oud 6th October 2007, 17:43
Philip_Huygelberghs Philip_Huygelberghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 76
Natuurlijk zou dit een prachtig initiatief zijn, ik ben er van overtuigd dat de meerderheid van de studenten een vak LO wel ziet zitten. En zoals gezegd, het hoeft niet meteen altijd fysiek sporten te zijn. Er kan bijvoorbeeld een lesje fysiologie tussen zitten, een les over voeding, een les over blessure(preventie) enz... Ikzelf zou er graag een uurtje of twee extra aan willen besteden, het is zeker een meerwaarde, zowel conditioneel als inhoudelijk. Hoewel ik ook vrees dat een vak LO toevoegen niet echt véél gaat helpen, de bedoeling is dan dat je echt mensen warm maakt om te gaan sporten. En de doorsnee student gaat volgens mij meer denken in de richting van:"Oké ik heb mijn twee uurtjes sport gehad, ik kan er weer tegen voor de rest van de week."

Om nog even terug te komen op de 'luie' jeugd. Ja, het is een trend die duidelijk is dat de jeugd minder graag beweegt en liever achter zijn pc zit om te chatten en dergelijke. Maar ik denk dat eens je een bepaalde leeftijd hebt (+-18 jaar) dat je wel terug gaat beseffen dat sociaal contact, buiten komen, wel een belangrijk deel is van je maatschappelijke opvoeding. Het grote probleem is dan, volgens mij, niet zozeer dat de jongeren niet willen sporten maar dat ze een achterstand hebben ontwikkeld op sociaal vlak. En dit brengt met zich mee dat ze zich niet zo snel geroepen voelen om zich aan te sluiten bij een (sport)vereniging, waarin sociaal contact toch wel een essentieel iets is. Als je veel onder mensen komt ben je toch wel sneller geneigd om met vrienden eens af te spreken om wat te gaan sporten of gewoon bewegen.
Met citaat antwoorden