Enkele post bekijken
  #1  
Oud 26th September 2007, 12:28
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Eddy Merckx niet welkom op WK in Stuttgart

Eddy Merckx niet welkom op WK in Stuttgart


Drievoudig wereldkampioen Eddy Merckx is niet welkom op het WK wielrennen in het Duitse Stuttgart, dat woensdag van start gaat met de tijdritten voor de beloften en de vrouwen en zondag eindigt met de wegrit bij de mannen. Merckx, algemeen erkend als de grootste wielrenner aller tijden, kreeg geen officiële uitnodiging van de organisatoren, meldden verscheidene media woensdag. Dat Merckx niet welkom is, past in de felle dopingstrijd die de organisatoren zijn aangegaan.



"We willen een voorbeeld stellen", noteert onder meer Het Laatste Nieuws de uitleg van WK-woordvoerder Jörg Klopfer. "De mensen die wij niet uitnodigen, komen uit een verleden waarin er een grotere tolerantie bestond tegenover doping. We moeten voortaan het zuivere wielrennen promoten. (...) Het is alleszins niet persoonlijk bedoeld", aldus Klopfer, die niet aangaf waarom precies Merckx geen uitnodiging krijgt.

Ook de Duitsers Dietrich Thurau en Rudi Altig, wereldkampioen in 1966, en de Italiaan Gianni Bugno, wereldkampioen in 1991 en 1992, zijn niet gewenst in Stuttgart.

Merckx, die in zijn carrière drie keer positief testte, laat het alvast niet aan zijn hart komen. "Ze zijn dolgedraaid daar. Nu ja, domme mensen zijn er overal, dus ook in Duitsland. Weet je wat? Als er bij de organisatoren mensen te vinden zijn die minder uitspookten dan ik ooit deed, krijgen ze van mij een prijs. Ik maak er geen probleem van. Ik was toch niet van plan naar Stuttgart af te reizen. Jaren nam ik geen vakantie, daar was ik dringend aan toe. Samen met Claudine vertrek ik straks naar Egypte. Lekker genieten, ver weg van alle gewoel", vertelt Merckx. (belga/dm)


Blog DM, 26/09/2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden