Enkele post bekijken
Oud 20th September 2007, 22:22
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Dit is zo lachwekkend dat je er van moet huilen eh!

Citaat:
Als deze niet wordt verhoogd kunnen de VS geen leningen meer afsluiten om de overheid te laten functioneren en te voldoen aan de betalingsverplichtingen van uitstaande schulden.

Hoeveel paradoxen zitten er in deze zin? ... Sjonge sjonge. ('In Amerika kan alles') Dus even praktisch: We gaan het plafond van de toegestane schuld verhogen, zodat we NOG meer schulden kunnen maken, om vervolgens met die nieuwe schulden de intresten op oude schulden af te betalen.

Kijk dit is wat ik er van vind: Financiële zaken daar moet je naar kijken met een lange-termijnsvisie. Als dat plafond NU bereikt wordt, dan komt dat omdat men er de voorbije eeuw geen oog heeft voor gehad! En DAN MOET JE DE GEVOLGEN MAAR DRAGEN! Jeps, en in de huidige financiële crisiscontext betekent dat waarschijnlijk een SERIEUZE economische crisis! ... Dus ik ben te idealistisch als ik nog maar zou denken dat de mensen van het congres zo'n verhoging niet zouden toestaan.

Maar ik kan mij voorstellen dat de EU-landen bij het lezen van zoiets staan te huiveren. Want de EU-landen moeten heel strikt omspringen met staatschulden. Als je dan ziet hoe ons 'aller voorbeeld' Amerika het er van afbrengt ...

(maar zo is het ook met de milieuthema's zeker...)
Op een dag keert dit zich tegen Amerika, en dan wil ik geen Amerikaan zijn!