Enkele post bekijken
Oud 31st August 2007, 22:23
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Hoewel ik zelf wel iets zie in minder verkiezingen en meer verkiezingen samen, heeft de schrijven van deze tekst overschot van gelijk! Er is een duidelijk probleem op vlak van 'opkomen bij verkiezingen'. (tevens de reden waarom mijn liefste Inge geen stem van mij kreeg in juni...)

Het kan gewoon niet zijn dat je puur deelneemt aan verkiezingen om de partij stemmen op te leveren. Als je deelneemt, dan is dat in functie van een eventueel mandaat dat deze verkiezingen kunnen opleveren. Wil je niet zetelen in de regering waarvoor het verkiezingen zijn, dan kom je gewoon niet op! Zo simpel is dat! Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat iemand die 'opkomt om de partij te steunen' de laatste maand voor de verkiezingen zijn andere werk nog fastoenlijk kan doen!

En dan nog: het is weinig langetermijnsvisie om steeds weer dezelfde koppen te lanceren eh! Want eens federaal willen ze niet meer weg en wie moet er dan opkomen voor de regionale verkiezingen ... onbekende koppen! (hmm welke partij geef ik er hier toch van langs?)