Enkele post bekijken
  #8  
Oud 28th August 2007, 00:00
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Ik vind het nogal hypocriet van de stad Antwerpen om andere elementen die evenmin getuigen van neutraliteit (kerstboom en paaseieren, die duidelijk wijzen op een christelijke aanwezigheid) wel toe te laten.

'Hypocriet' = 'schijn-heilig' - Dat zou het geval zijn als er met twee maten en twee gewichten zou gewerkt worden, maar dat is hier niet helemaal zo: de paaseieren en de kerstbomen hebben nauwelijks nog een religieuze betekenis, ten getuige daarvan de post van Sara die op Internet op zoek moet gaan naar de (uitgeholde) religieuze betekenis ervan... De 'fringe benefits' die werknemers van een overheidsdienst toegestopt krijgen onder de vorm van paaseieren voor 'de klein mannen', versus moslimmeisjes die de laatste jaren steeds vaker (terug-!) grijpen naar de hoofddoek die hun moeders al lang hadden afgelegd..., m'excuse, maar ik zie wel degelijk een verschil. Mijn vorige post wou juist benadrukken:
- dat de hoofddoek NIET ontdaan kan worden van die religieuze betekenis want anders is heel die Turkse affaire rond het presidentschap onzinnig (1);
- dat 'religie' als dusdanig niet het probleem stelt, maar wel een godsdienst die de scheiding tussen kerk en staat miskent (welke dan ook, maar voor wat betreft het katholicisme in België zijn die ambities wel definitief verleden tijd, iets waar men - jammer genoeg - voor wat betreft de islam een stuk minder zeker van kan zijn, in weerwil van de moslima die haar hoofddoek echt niet in de eerste plaats beschouwt als een politiek islamstatement...) (2).
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden