Enkele post bekijken
Oud 6th December 2004, 12:02
Pieterjan's Avatar
Pieterjan Pieterjan is offline
------

Citaat:
Orgineel gepost door Marie
We zijn al zo'n klein landje, ik zie een splitsing echt niet zitten....

Als je eens de moeite zou doen om om te zoeken, zou je tot de conclusie komen dat er vele kleinere staten zijn met een zelfbestuur in Europa/Wereld. En sinds wanneer zou de geografische omvang van een staat invloed hebben op de politieke invloed/economie? Zover ik mij herinner is Brazillië een enorm groot land, als we jou redenering moeten volgen zou het dus één der rijkste landen ter wereld zijn.

Argument gekelderd dus.

Het tegendeel is waar: Vlaanderen is één van de rijkste regio's ter wereld. Deze welvaart worden ontnomen door de Waalse politiek. Nog zo iets: mensen vergissen zicht soms over de relatie van Vlaams-nationalisten tegenover "de walen". Het gaat ons enkel om de politieke puinhoop die ontstaat telkens Vlaanderen iets wil beslissen. Niet om de mensen die er wonen dus... Bij deze.
"Helden en getal zijn woorden die niet paren, leeuwen lopen in geen benden, veel kan zo weinig zijn. Macht van getal is zo vaak waan van macht. Wie zijn getal niet kent, kent zijn moed en één kan dan een leger zijn".- Cyriel Verschaeve -
Met citaat antwoorden