Enkele post bekijken
  #2  
Oud 5th July 2007, 11:21
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Vorig jaar werd er in ons land 44.500 vierkante meter thermische zonnecollectoren geïnstalleerd.

En daar is 15 m² van bij ons te vinden. Ik ben mijn ouders daar enorm dankbaar voor...
Ik had alleen beloofd dat ik de subsidies ging regelen... Dat moet ik toch dringend eens gaan bekijken
Een prachtige evolutie in ieder geval. Het gaat misschien toch nog lukken...

Ik ben overigens blij dat ook de overheid eindelijk het (weliswaar nog vrij kleine, maar goed) lichtje heeft gezien:

Citaat:
Tien hectare zonnepanelen langs Waalse autowegen

De Waalse financieringsmaatschappij Sofico wil zonnepanelen en windturbines langs de Waalse autowegen installeren. Wat de zonnepanelen betreft, "hebben we een potentieel van 10 hectare. We denken onder meer aan de zones Vottem, Loncin en Grace-Hollogne in de provincie Luik. De elektriciteitscabines zijn niet ver en we zouden energie in het netwerk kunnen inbrengen", zegt Georges Pire, voorzitter van de raad van bestuur van Sofico.

De maatschappij hoopt ook talrijke windmolens langs de autowegen in Wallonië te plaatsen en daartoe zal een grote studie gelanceerd worden. De raad van bestuur ging al akkoord met de concessie voor twee windmolens aan het Canal du Centre. (belga)
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden