Enkele post bekijken
Oud 18th June 2007, 22:28
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht

Prachtig dit systeem! Eindelijk een mogelijkheid om bepaalde vast benoemde leerkrachtonwaardige personen de laan uit te sturen! Want dat was tot voor kort het probleem. Als benoemde leerkracht, kon je doen wat je wilde. Resultaat: archislechte leerkrachten waar je niets bij leert en een slecht imago voor de school op dat vakonderdeel.
Ik bespaar u een volledig pleidooi en namen in mijn voormalige middelbare school, maar dat meerdere leerlingen/ouders/klastitularissen bij de directie zijn geweest is een feit.

Maar bon: zowel voor goede als slechte leerkrachten is dit positief. Het brengt je in de mogelijkheid om inderdaad eens een goed gesprek te voeren met de directeur over je eigen functioneren en over de school.

Oké, werk voor directie, maar mij lijkt het onmogelijk om dit te laten uitvoeren door onafhankelijke personen. Zij hebben geen enkele binding met die leerkrachten. Terwijl de directie inderdaad ook wel weet wie iemand is en hoe die leerkracht werkt enz. (hangt natuurlijk van de grootte van de school af)

Betreffende deze evaluatie. Wordt deze voorafgegaan door een evaluatie door de leerlingen? (Wat ik aanmoedig!!!) Of wat ligt er aan de basis? (observatielessen?collega's?...?)