6th June 2007, 20:43
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Over de verkiezingsstrijd: Net zoals de campagne van Janssens in Antwerpen in 2006, steekt de campagne van SP.a er tijdens deze verkiezingsstrijd weer bovenuit, althans dat vind ik. De 'JA-campagne' is naar mijn aanvoelen meer aanwezig, gevarieerder, aanstekelijker dan de 'samen-werkt-campagne' van CD&V. Chapeau dus voor de bedenkers, want hier zit natuurlijk een sterk reclamebureau acht, van deze campagne.
Is het mijn aanvoelen maar of is het echt zo dat er meer wordt ingezet op advertenties en tv-shows dan op papieren 'brievenbus-reclame'? Want ik vind dat ik opvallend weinig in de bus krijg. Jammer, vind ik zelf...
En dan nog maar eens een indruk. Ik zag gisteren voor het eerst VB-verschijnen op televisie. O nee, juist ze waren ook bij de stemtest aanwezig. Natuurlijk zie ik niet alle programma's, maar het is toch duidelijk dat de 3 grote partijen overdonderend meer aan bod komen dan de andere partijen waaronder ook Groen!, Lijst Dedecker en PVDA+. Naar mijn weten partijen die overal in Vlaanderen opkomen. Ergens vind ik het dus wel jammer dat het debat en de discussies voornamelijk gevoerd wordt tussen de 3 'toekomstige premiers'. Wacht maar tot na 10 juni: misschien krijgt een kleine partij dan een veel grotere dan nu bij het maken van een meerderheid...