Enkele post bekijken
Oud 30th May 2007, 14:51
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

De negen zilverlingen moesten samengebracht worden zodat de 9 piratenkapiteins de zeegodin Calypso konden bevrijden uit haar sterfelijke lichaam. Ze hebben haar hulp nodig om Becket tegen te houden die goed op weg is om alle piraten naar de overkant te helpen.

Het is niet zo dat er veel verschillende verhaallijnen zijn - het is namelijk één vrij rechtlijnige verhaallijn. Wat jij volgens mij bedoelt zijn de intriges die tussen de verschillende personages gaande zijn. Ze hebben stuk voor stuk een verborgen agenda en voor het uitvoeren van hun plannen worden er nogal eens wat personages 'double-crossed' of vanachter in hun rug gestoken (vnl figuurlijk ). Die verborgen agenda zou je kunnen zien als een aparte verhaallijn, maar ik vind ze daarvoor te klein. Je komt namelijk pas op het einde te weten wat nu ieders plannen zijn. Vandaar ook dat de film in het begin nogal moeilijk te volgen is, er gebeuren veel dingen die niet veel steek lijken te houden in het begin, maar op het einde allemaal verklaard worden.

Ik vond het een superfilm! Ze hebben de losse eindjes uit de vorige film netjes aan elkaar geknoopt en nog enkele leuke elementen toegevoegd. Visueel is het volgens mij het grootste spektakel dat ik al gezien heb. Prachtige decors, special effects, vechtscènes enz.

Er is enigszins ruimte voor nog een vervolg en er wordt dan ook duchtig gespeculeerd dat dit er zal komen, maar persoonlijk heb ik daar mijn twijfels over. Volgens mij is de betreffende scène er eerder in gestopt om te laten zien dat de avonturen ook gewoon verdergaan zonder ons.

Een aanrader! Wel enkel als je de voorgaande films ook gezien hebt. Wie gaat overigens naar het laatste deel in een trilogie zien zonder de voorgaande delen (of één ervan) gezien te hebben
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden