Enkele post bekijken
Oud 27th May 2007, 17:31
AnsWi AnsWi is offline
Registered User

Ik kan niet anders dan dit een mooi initiatief vinden. Maar toch blijf ik een beetje op mijn honger zitten; zeker als we dan toch de toer op gaan van jeugdbewegingen.
Mijn zus staat al enkele jaren in leiding bij een AKABE-groep (Anders KAn BEst; scoutsgroep voor kinderen en jongeren met en zonder handicap).

Ook voor hen is het geweldig nieuws als ze gratis verzekerd zouden worden. Maar hoe zit het met de leden? Misschien is het toeval, maar bij leden zitten heel wat mensen die het met heel weinig geld per maand moeten stellen. Vaak spreken we over mensen met problemen, die blij zijn als ze op de twee weken hun zoon of dochter (al dan niet met handicap) even kunnen onderbrengen bij de scouts.

Voor mij lijkt 75 euro niet veel om op kamp te gaan. Maar voor mensen die elke week maar 75 euro hebben, is dat een fortuin. De scoutgroep probeert deze mensen wel goedkoper aan activiteiten te laten deelnemen, maar … dat gaat ten koste van hun eigen kas. Dezelfde kas waarmee ze aangepast speelgoed willen kopen voor de kinderen en jongeren.

Misschien zou de regering ook moeten denken aan deze mensen? Ik denk dat een extraatje voor hen beter is dan een extraatje voor vrijwilligers.
Ten andere … ben je nog vrijwilliger als je zo’n cadeau als vergoeding krijgt?

Ik denk dat heel wat vrijwilligers hun geld liever naar hun werk zien gaan dan naar zichzelf.
Met citaat antwoorden