Enkele post bekijken
  #3  
Oud 22nd May 2007, 21:10
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Berlaar
Posts: 96
Na het lezen van dit alles vraag ik mij af wat is het nut van de liberalisering geweest? Naar mijn mening is het resultaat dat Electrabel nog steeds grote winsten maakt. Met dit verschil dat deze winsten vroeger via dividenduitkeringen naar de staat terugvloeide terwijl het nu naar het Franse Suez vloeit. Naar mijn mening had de overheid nooit Electrabel mogen verkopen en eveneens de elektriciteitsmarkt niet mogen privatiseren. Wil men immers de prijzen verlagen, groene stroom promoten de meest ideale manier hiervoor is toch de touwtjes zelf in handen hebben. Met een winstgevend staatsbedrijf kan je immers veel aanvangen. Als de overheid immers hoofdaandeelhouder is kan zij beslissen om met de monsterminsten de prijzen te doen dalen. Of/en meer geld in groene energie te investeren. Een bedrijf als Suez kan ook wel milieu bewust werken maar de eerste prioriteit van een multinational is en blijft toch winst maken. De verkoop van Electrabel is dus naar mijn mening zowel voor de Belgische financiën, de consument en het milieu en slechte zaak geweest.
Met citaat antwoorden