21st May 2007, 10:57
|
99% leerkracht
|
|
|
|
Nadat ik gisteren naar 'mondelinge vragen' keek, moet ik zeggen dat ik bijzonder misnoegd ben door de afwezigheid van Vlaams Belang, Groen! en Lijst Dedecker. (ik maak abstractie van PVDA+ en CAP)
Mijn mening omtrent hun afwezigheid:
Als men de mensen inderdaad wil informeren en wil duidelijk maken waar elke partij voor staat, dan is het toch de bedoeling dat mensen op 10 juni voor een partijprogramma stemmen en NIET voor een 'bekende kop'. Het is niet de premier die het regeerakkoord schrijft, maar het zijn de partijen die hun programma's met elkaar vergelijken en via discussie tot een akkoord komen.
Door enkel de 3 grote kopstukken op te voeren, worden mensen meer in de richting van 'stemmen voor een bekende kop' (lees: 1 van deze drie) geduwd. Ze krijgen over bepaalde partijen zelfs helemaal geen uitleg.
Niet omdat het jammer is voor die partijen, maar omdat het jammer is voor het publiek had ik dus graag ook de andere partijen bij in het programma gehad.
Het is echt spijtig dat ik het moet zeggen, maar wanneer presentator Bracke in het begin van de show zegt 'We hebben hier de kopstukken van de belangrijkste partijen bij elkaar' , dan moet iedereen bekennen dat VB toch ook wel bij die belangrijkste partijen hoort.
Voilà ...
(Ik had op sommige vragen heel graag het antwoord van Groen! gekend)
Democratie is kiezen tussen alle keuzes!