11th May 2007, 14:16
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Ik snap niet goed waarom we per se een goede economische relatie met China willen. Oké, dat China de volgende decennia dé grootmacht gaat worden heb ik al wel gelezen en wil ik ook gerust geloven. Maar wil dat zeggen dat we niet zonder hen voortkunnen? Zoals we nu al járen doen? (btw: dit is geen retorische vraag )
Persoonlijk zou ik niet willen samenwerken met zulke inderdaad scrupuleuze landen. En met die keiharde machtspolitiek ben ik het ook niet eens.
Komt nog eens bij dat China samen met de VS het vervuilendste land is. De enige reden waarom contacten met China me zinnig lijken, is om hen te overtuigen om het een beetje anders aan te pakken... Maar zeker niet om hun economie nog een extra injectie te geven.
Anderzijds leeft een heel groot deel van China in armoede en daar moeten we ook wel naar kijken natuurlijk...
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|