Enkele post bekijken
Oud 4th May 2007, 12:39
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator

Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door Believing Bart
Rustig aan lieve kinderen ()
Toch moeten we stellen dat het probleem rokende ouders een volgende stap is in het rookbeleid van onze overheid. Een stap die TERECHT aandacht krijgt, want het gaat over kinderen.

Won't somebody please think of the children!! Toen we nog in grotten en in kleine boerderijtjes leefden, denk je dat de kinderen geen rook van vuur inademden in de slecht geventileerde ruimtes? Gedurende duizenden jaren is het zo geweest, het lichaam kan wat verdragen, maar nu moet elk dutske ahw ingepakt worden in celofaan en bolletjesplastiek, liefst met een gasmasker aan en een monitor-gsm op zak die gps signaal doorstuurt naar de ouders.

Citaat:
Ik ben idd wel voorstander van het verhogen van de taxen op energieverslinders zoals 4x4.

Dus mensen met veel geld betalen gewoon een (voor hen) habbekratsje meer om meer te mogen vervuilen en mensen shit te laten inademen dan een middenklasse-sterveling? Waar zijn de werkstraffen ineens naartoe? Rijden ze bij jou thuis met zo'n wagen?

Citaat:
"Laten we maar roken in het bijzijn van onze kinderen, anders kunnen ze straks nergens meer tegen" lijkt me geen gezonde gedachte

Dat wordt toch niet gezegd? Laten we ze niet overbeschermen, dat wordt gezegd. Ik verwijs naar de grotbewoners.

Nochtans weet ik dat mensen die in hun jeugd niet vaak genoeg zijn blootgesteld aan vreemde stoffen in de lucht, veel vatbaarder zijn voor astma, hooikoorts, allergiën, en jawel, longkanker. Het lichaam kan de stoffen die het niet kent uit z'n prille leven niet plaatsen (zijn TOTAAL nieuw) en slaat ze op (aaah good ol' tumoren in opbouw), daar waar het lichaam gewend is ze te verwerken en naar buiten te spelen via de klassieke kanalen slaat het nu helemaal in paniek en stockeert het alle rommel in cellen gelegen vlakaan de bron waar de stoffen het lichaam zijn binnengekomen..
Thank you NGC.

Citaat:
Het schadelijk effect daarvan op de gezondheid van de kinderen is dan ook nog niet bewezen volgens mij.

Dat is een bold statement om te doen jongen. Gaan we eens langs Mol of een andere instelling waar niet-deliquenten 'opgesloten' zitten omdat hun ouders hen niet erkennen of helpen (of hen misschien heel hun leven geslagen en gekleineerd hebben), kan je daar dat zinnetje eens luidop gaan zeggen. Er is geestelijke en fysieke gezondheid, ze hangen beiden samen.
Ga eens naar middle-aged mensen die vroeger door hun vader of moeder als ongewild bestempeld zijn, eens zien wat zij jou te zeggen hebben over hun geestelijke gezondheid en hun destructieve drang in relaties met levenspartner en/of kinderen. Héél gezond zullen ze je altijd antwoorden, en dit zonder enige begeleiding

Als hier posts ivm tabak verschijnen dan zijn er hier twee mensen die erop springen als vliegen op een stront. Guess who? Alsjeblieft probeer me niet te overtuigen dat het geen personal thing is, dat is het wel. Via dit soort posts wordt altijd de illusie opgehangen dat de niet-roker toch oh zoveel beter is dan de roker in alle mogelijke opzichten. Meestal met smileys en zinnetjes om de rokers nog meer uit hun schelp te halen.

Ik bedoel 'tabakverbod in de wagen' kinda posts, worth a huuuge rolleyes. Ja, en eetverbod, drinkverbod etc etc... Allemaal onveilig, nietwaar? Same goes for werkstraffen. Kan je niets beters verzinnen dan zoiets te steunen? Er zijn ouders die vééééééél meer een werkstraf verdienen dan een rokende ouder, kan ik dat nu echt niet in uw kop krijgen?

En dan, zoals gewoonlijk, zoals iedere keer, komen de afzwakkingen. Eerst is passief roken dodelijk, dan weer niet. Dan wordt dit gezegd:

Citaat:
Er zijn véél problemen in de wereld en hier gaat het nu even over het probleem van ouders die hun kinderen hun lichaam verpesten door in hun nabijzijn - binnenshuis - hevig te roken. Dus van die vergelijkingen maken is totaal naast de kwestie.

Waar komt die hevig vandaan? Neen, het voorstel dat gesteund werd met smiley is dat rokende ouders moeten gemonitored worden bij hun thuis. Of dat veel of weinig is wordt niet gezegd. De roker is per definitie slecht, en de niet-roker is zoveel beter. Het druipt er vanaf.

Trouwens die vergelijking is récht op de kwestie. Het is omdat het om rokers gaat dat jullie zo hevig gaan doen.

Moest dit mijn domein zijn zouden jullie erallang afgestampt zijn, om de simpele reden dat jullie A te vermoeiend zijn en B teveel denken dat de zon uit jullie oh zo perfecte reet schijnt.

First time for everything, time to close this waste of bandwith
Met citaat antwoorden