2nd May 2007, 15:08
|
|
Prime Integrator
|
|
|
|
Het is dus bij de Humo van volgende week (8 mei).
In die van deze week staat 'Humo's ABC van de klimaatopwarming in België'. Van keer eens geen voorspellingen oid, maar wel hoe het er nu mee staat. Hoe zit het bijv. met de biodiversiteit in België de laatste jaren? Ik heb het nog niet gelezen - zoiets lees ik graag op mijn gemakje in een goede zetel -, maar op het eerste zicht lijkt het wel de moeite.
Citaat:
'Dit, kinderen, is de februarikever. Voorheen bekend als de meikever'
Gifslangen in de tuin, everzwijnen in Brussel, sardientjes in de Noordzee en een enkele termietenheuvel: hoe het Belgische klimaat nú al verandert. Volgende week bij elke Humo gratis dvd 'An Inconvenient Truth'.
Krijgt u ook zo de kriebels van klimaatvoorspellers? Dat voorspelt maar raak, en verzuipen we niet in 2050, dan is het wel in 2100. Laten we ons eens beperken tot de toestand in eigen land, nú. Van de verdwenen sneeuw in de Ardennen tot de intrede van octopus, papegaai en ratelslang: 'Dit is niet wat er gaat veranderen, dit is wat er al veranderd is.' Humo presenteert: het abc van the Belgian warming.
|
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
|